ANAMUR'da HAVA 



  Muz üreticide 2 tüketicide 4 lira
14.05.2011
Muz üreticide 2 tüketicide 4 lira Türkiye'nin yıllık toplam muz üretiminin yüzde 50'den fazlasını tek başına karşılayan Mersin'in Anamur ilçesinde, sezon başında kilosu 1,2 lira olan muz, hasadı 2 lira ile tamamladı.

Ancak üreticiler, muzun fiyatının tüketiciye ulaşana kadar iki kat arttığını söyledi.

Anamur Muz Üreticileri Derneği (MUZ-DER) Başkanı Niyazi Sinanoğlu, yaptığı açıklamada, muz üreticilerinin geçen yıldan daha iyi bir sezon geçirdiğini, hepsinden önemlisinin ilk kez fiyatta istikrarın yakalandığını söyledi.

Önceki sezonda muzun kilosunun 1,2 lira civarında işlem gördüğünü, sezon sonuna kadar da fiyatın yükselmediğini hatırlatan Sinanoğlu, ''Ancak, bu yıl 15 Şubattan itibaren 1,2 liradan başlayan muzun fiyatı hasat sonunda 2 lirayı buldu'' dedi.

Sinanoğlu, semt pazarları ve marketlerde yerli muzla ithal muzun birbirine yakın fiyatlarda eş değerlerde satışa sunulduğuna dikkati çekerek, ''Serbest piyasa ekonomisi bahane edilerek aracı karları abartılmasa Türk tüketicisi daha ucuza muz yiyebilir. Ancak, özellikle büyük marketlerde üreticinin elinden 2 liraya  çıkan muzun fiyatının 4 lirayı aştığına üzülerek tanık oluyoruz'' diye konuştu.

Günün en son teknolojik gelişmelerine uygun üretim yaptıklarını, bu sayede muzun raf ömrünün uzadığını, depolama ve yola dayanıklılığının arttığını vurgulayan Sinanoğlu, şunları söyledi:

''Muz kesimi her yıl eylül ayında başlayıp, takip eden yılın şubat sonuna kadar devam eder. Bu yıl hasadın üzerinden iki aydan fazla zaman geçmesine rağmen fiyatların istikrarlı gitmesi üreticiyi memnun ediyor. Hasadı tamamladığımızda fiyatlar 2 lira civarındaydı, şimdi yine aynı düzeyde devam ediyor.''

Sinanoğlu, Türkiye'nin yılda yaklaşık 200 bin ton civarında muz üretiminin olduğunu, bunun yüzde 50'den fazlasını oluşturan 120 bin tonluk bölümünün sadece Anamur'dan karşılandığını ifade ederek, şöyle devam etti:

''Modern depolarda saklanan muz, hasadın yeniden başlayacağı eylül ayına kadar sarartılarak piyasaya sürülecek. Türkiye'deki en önemli üretim merkezi olduğumuzdan muz piyasasını da biz belirliyoruz. İthal muz fiyatları da bizim yerli muza göre fiyat tespiti yapıyor. Hasat başlayıp piyasaya fazla miktarda ürün sürdüğümüzde ithal muz da bizimle rekabet için fiyatları düşürüyor. Ama, biz her zaman olduğu gibi bugün de gerek aroması, gerekse tat yönünden ithal muzdan çok daha kaliteli ürün alıyoruz. ''

Sinanoğlu, ithal muzla rekabetin kendilerine teknolojik kazanç da sağladığını belirterek, ''İthal muzda gördüğümüz ambalajlama tekniklerini biz de uyguluyoruz. İthal muzdan daha kaliteli, aroması daha yüksek, raf ömrü uzun ürün elde etmekle kalmayıp, ithal muzla öğrendiğimiz paketlemede de en iyi seviyedeyiz'' diye konuştu.






 

Site sahibi: Bünyamin KOZAK - Muz Uzmanı - Danışmanı- Anamur - bkozak@muz.gen.tr

Yasal Uyarı: Yayınlanan haber ve yazıların (kaynak olarak gösterilenler hariç) tüm hakları Bünyamin KOZAK'a aittir. Kaynak gösterilse dahi yazının veya haberin tamamı özel izin alınmadan kullanılamaz.
Ancak alıntılanan yazı veya haberin bir bölümü, alıntılanan habere aktif link verilerek kullanılabilir.

...

 


 

SERA SİGORTASINDA ÖNDER




Muzcular | İletişim | Muz Sempozyumu |
Aktif Ziyaretçi:23 Bugün Gelen: 1720 Toplam Ziyaretçi: 2314538
ルイヴィトンのすべての製品は内部に作られ、その代わりに、安価な労働力を利用してのコストを削減するために、他の工場に委託ない独自の生産設備、彼らのビルダーから、ルイヴィトンiphoneケースのすべてを言うことですので、ルイヴィトンその優れた品質を保証する割引やオリジナルオーダーはありません。 フォルクスワーゲンは決してフルバッグではなく、価格は約10,000です。主なコンセプトは旅行なので、ファブリックであろうと技量であろうと、それは非常に耐久性があり、コスト効果があります。 また、バック地下鉄の若者はルイ・ヴィトンの記憶はほとんどいくつかの年齢の女性、小さいですが、私はこの「アート」モノグラム古い花を推測、それは一部の人々はの「経験」を楽しむことが必要です。あなたが老眼の優雅さと古典を理解し始めるならば、おめでとうが「ストーリー」の人に加わるかもしれません。 ルイヴィトン以外にも、デザイナーの変更後のシャネルiphoneケースとグッチは、若者の愛です。小さな香りはストリートトレンドの要素と調和し、90年代後半にグッチが無数に吸収することができます。 Gucciは90歳の若い女の子として、過去2年間に無数の女の子を実際に抱きしめています。あなたは商品のデザインが気分が良いと感じるかもしれません。